torek, 25. marec 2008

POZOR-NARAVNE KATASTROFE




Čeprav je bil prejšnji članek o prihajajoči pomladi, nam jo je spet zagodel sneg. Meni celo v tolikšni meri, da sem v službo prišla ob 9:30 uri namesto ob 7 uri, vmes pa se še 3x drsala po poti navzdol. No, končalo se je vse dobro (avto cel, šef ni bil preveč jezen, in nadure niso šle v "zugrunt"). Bolj pa je zaskrbljujoče vremensko nihanje, ki so kot valunge ženske v menopavzi. Enkrat je minus 7, naslednji dan plus 11, sama pa vrtim bundo kot bikoborec rdečo krpo. Bacili in virusi pa so se že navadili na te spremembe in se sončijo v mojem grlu ali pljučih kot smučarji na sončnem snegu - ali se bodo drsali po ledu ali pa se bodo sončili. Ko sem nedavno gledala film Day after tomorrow z glavnim igralcem Dennisom Quaidom (ironično, da se mi sedaj ko pišem tale članek odvija pesem If tomorrow never come), ki govori o novi ledeni dobi, katera je posledica več stoletnega onesnaževanja okolja in brezbrižnosti človeka; zaradi filma nimam več dolgoročnih ciljev, razen mogoče povečati kamin v hiši.

Rada bi povedala samo to, da če imamo v Sloveniji srečo, da nimamo poplav kot so v Ameriki, ali avstrijskega vetra, ki je lomil in v zrak metal vse kar mu je prišlo pod "roke", to ne pomeni, da nam ni treba skrbeti za naprej. Mogoče se bo čez 1 mesec pojavil dogodek Železnikov, ali pa bo morje "znorelo" na Primorskem. Zavedati se je potrebno, da skrb za ekologijo, naravo, zrak, ipd. ni odvisna samo od t.i. velikih mož, ki se sestajajo na Baliju, temveč je odvisna od vsakega slehernega posameznika, od Micke iz Pluske, Tine iz Šiške do Bora iz Maribora! Napačno je misliti:"ah, kaj bom pa jaz lahko pomagal", in odvrgel majhen papirček v katerem je bil omotan čigumi. Če preračunamo, da je ta papirček težek 1gram, katerega vržemo samo 2x/teden, pride na leto 192 gramov odvrženih papirčkov, kar znese manj kot kila v 5 letih - samo od enega človeka -, pa prištejmo še 20 sovrstnikov in pride 19 kg smeti od 20-ih ljudi, v 5 letih, samo od majhnega papirčka za čigumi!!!

Kot bi rekel National Geographic, pri katerem sem si tudi izposodila te tri lepe slike: Inspiring People to Care About the Planet (navdušimo ljudi da bodo skrbeli za planet)! Smeti v smeti, ugašajmo luči, uporabljajmo en avto namesto dveh, ali še bolje javni prevoz, varčujmo z vodo in energijo, ločujmo odpadke,.... saj se da, mar ne? Poskrbimo, da naši vnuki ne bodo nosili plinskih mask na obrazu-kot jih imajo že na Kitajskem! Pozdravček...Tina

2 komentarja:

Andlej pravi ...

Pa kje ti žviš???? V papui Novi Gvineji al na Zaplani al kje :) V Sloveniji nimamo prav nobene sreče s poplavami. Ni ti treba v ameriko gledat.

Tina pravi ...

Govorila sem o poplavah kakršne tejrajo več kot 100 žrtev in več kot 100 inučenih domov.

Sem pa dodala naravno katastrofo Železnikov in seveda, vsi še pomnimo poplav ok. leta 1992 v Savinjski ipd.!

Lp Tina